Dacia se laudă cu un nou record, pe bună dreptate: cum reușește Sandero să domine Europa

de: Andrei Tilimpea
21 02. 2023

Micul hatchback de la producătorul auto Dacia a fost primul vânzător din Europa în ianuarie 2022.

Marca românească deținută de către Renault a reușit prin modelul Sandero să câștige pentru  al doilea an consecutiv titlul de cel mai bun vânzător din Europa în luna ianuarie.

Dacia a vândut luna trecută 19.346 de unități ale hatchback-ului mic, un câștig de 20% față de aceeași lună a anului trecut.

Volumul lui Sandero de 16.193 în ianuarie 2022 a fost, de asemenea, suficient de bun pentru ca filiala Renault să câștige titlul de best-seller pentru luna respectivă.

Volkswagen T-Roc a fost pe locul 2 în ianuarie, cu un volum de 16.723, un câștig de 32% față de aceeași lună a anului trecut, potrivit cifrelor preliminare ale cercetătorului de piață Dataforce.

Toyota Yaris a completat primele trei cu vânzări de 14.037 de unități, o creștere de 54%, potrivit datelor reprezentând aproximativ 93% din vânzările din Uniunea Europeană plus țările ETFA și Marea Britanie.

Dacia este într-un top select

Dacia, VW și Toyota au fost singurele mărci care au avut două modele printre primele 10 vânzări din Europa în ianuarie.

VW Tiguan a fost al patrulea, urmat de Toyota Yaris Cross, în timp ce Dacia Duster a terminat luna pe locul 9.

În ianuarie, nouă dintre modelele din top 10 au înregistrat creșteri ale vânzărilor, conform cifrelor preliminare ale Dataforce. Singura excepție a fost Peugeot 208, care a scăzut cu 19%.

Este un început lent pentru 208, care a fost primul vânzător în Europa în 2022, cu un volum de peste 199.300 anul trecut, potrivit Dataforce.

Sandero a încheiat 2022 ca vânzător nr. 2 din Europa, cu peste 191.000 de vânzări.

Celelalte mașini din top 50 cu câștiguri mari au fost VW Taigo și T-Cross (+200 la sută, respectiv +35 la sută); Tesla Model Y a crescut vânzările la 6.889 luna trecută de la 257 în ianuarie 2022; iar Jeep Renegade a fost vânzătorul nr. 46 în Europa luna trecută, datorită creșterii volumului cu 54%.